Mors lilla Lina i skogen gick

I lördags var det dags för dom första gummistövlarna på över 15 år.
Jag tyckte nämnligen att vi skulle åka ut i skogen. Det var meningen att vi skulle plocka svamp, men då det tog tre timmar att hitta ett par gummistövlar som dög blev det bara att vi hann med en kort vända, så vi hann bara plocka lite blåbär. Inget mig emot. Jag ska koka blåbärssylt, så det blir fler blåbärsvändor i alla fall.
 
Jag tyckte att det var skönt att gå runt i skogen och få vara i lugn och ro. Robin var mindre road. Och att jag kallar skogsturer för våran nya gemensamma hobby är han inte alls så förtjust i! :)
 
#1 - - ~Sol~:

Han kommer att lära sig tycka om det. Ge honom lite tid. Jag läste någonstans att det ibland tar upp till trettio gånger innan man lär sig tycka om något nytt. ;)

#2 - - Lina:

30 gånger. Ja, då får terapin fortsätta nästa år också med andra ord :P