Min stora stolthet

Okej, nu ska ni få se ett väldigt rörigt kylskåp (med typ ingen mat i, för detta var i fredags innan handling), men skit i kylskåpet för anledningen att det blev med på bild är för att Ian inte är så bra på beröm och när han fick det så försökte han gömma sig där i 😅


Här är han. Kylskåpsgömmaren. Han som blev alldeles generad när jag blev så stolt när han berättade att han fått flest rätt i klassen på ett matteprov, det första provet dom någonsin haft i något ämne ❤️ 

Jag bah "Jag ska tala om det för hela världen!!!" "Jag ska ringa hela släkten!!!" 
Ian bah "Du ska ingenting"
😂😂😂

Och nej. Jag ringde inte hela släkten. Jag skrev i släktchatten 😆 Och inte talade jag om för hela världen heller. Jag bara la ut det här. I cybervärlden 😁 

Idag blev det dock lite fel. Jag är ganska hård när det gäller skolan (man ska sköta sig!) och idag fick jag ett meddelande som jag INTE gillade ett dugg, varpå jag ringde upp personal och undrade vad tusan det rörde sig om. Efter samtalet var jag inte glad på Ian. 

När jag skulle hämta ungen så frågade jag hur dagen varit och han sa att den var bra. Jaså? Ska vi prata med xxxxx, undrade jag. 
Ja, så var det med det. 

Vi kom sen hem efter handling och grejer och Ian satte sig för att spela tv-spel. Jag sa att jag och hans pappa pratat med varandra om det som var i skolan och att vi bestämt att han inte ska få spela tv-spel idag. Rätt rimligt, tycker jag ändå. Men det slog helt fel idag och Ian blev så ledsen. "Jag får skit för precis allt hela tiden!!!" 

Fick omvärdera. Och försöka förklara att vi inte ger skit, utan vi bryr oss om honom och därför vill vi att han sköter sig, för vi vill bara att det ska gå bra för honom. Jag förstår helt klart vad han menar och varför han känner så. Medan andra föräldrar verkar skita i vad deras barn gör, så måste Ian stå till svars och be om ursäkt när han gjort något mindre bra. I hans värld blir det ju att han får skit för allt, medan vi menar att gör man något dumt så får man stå för det. Men han fick mig att tänka till ikväll och jag tänker att jag får ändra på mig. Det han hade gjort idag var egentligen inte värre än vad någon annan unge har gjort någon gång, men han fick "mer skit", som han kände och så vill jag inte att han ska känna.

Jag vill ju att han ska känna varje dag att jag är så stolt över honom så att han måste gömma sig i kylskåpet. Inte något mindre än så ❤