När en touch av farmor behövs

När livet känns lite extra lågt och deppigt, då brukar jag ofta trösta mig med något "farmoraktigt". Se nån film som påminner om henne, laga någon maträtt som hon brukade laga eller helt enkelt bara koka ihop min farmorfavorit - brödsoppa. Då känns det liksom så där fint som det gjorde när jag var liten och var hos farmor. Där fick jag lugn och ro och 100% kärlek. Och bortskämdhet. 

Vad jag älskade på kvällarna när jag fick sitta uppe med farmor och titta på gamla filmer på tv-kanalen TNT. När vi blev småhungriga åt vi antingen brödsoppa eller smörgås och te i dom fina tekopparna. 

Igår behövdes en släng av farmor, fast det blev i en ny variant. 
Har inte ätit gröna marmeladkulor sedan sådana fanns hos farmor. Det var fint det. Precis vad som behövdes igår.