Vad är väl en bal på slottet?

I fredags var det ett besök på DiSpagna inplanerat för mig och fredagsmys hos mormor och morfar för barnen, men varför ska man någon gång få ha lite roligt tänkte Gud och gjorde så att förskolan ringde och sa att Ted blivit hängig och hostig. 

Jaja. Det blev en fredagskväll med chips och choklad och det är ju inte så tokigt det heller. Men jag var kanske inte fullt så lycklig när Ted väckte mig 07:30 lördag morgon med ett "mammmaaaaa, fort hämta en skåååål". Vad den skulle användas till lämnar jag åt fantasin. Himla mycket slem kan det bildas hos en liten unge i alla fall. 

Lördagen blev lugn. Var iväg och köpte kattsand och bestämde mig då för att besöka den där nya djuraffären på Hälla. Dom hade ju små söta djur där inne. Små gulliga kaniner, hamstrar, gerbils och råttor. Fanns fåglar och fiskar också. Blev sugen på en guldfisk först, men blev sedan kär i en gerbil 😍 Tur dom inte hade marsvin, för då vet jag inte om jag hade kunnat hejda mig. Eller jo. Är himla trött på djur. Man har ju fullt upp med dom små andra djuren hemma. 

På kvällen blev det bakad potatis med tillbehör. Så jävla gott. Tror nästan jag är sugen på det nästa helg igen 😂 

Idag har det varit söndag precis hela dagen. Jag började med det stående projektet rensa ungarnas rum. Rensa och sortera. Höll på i flera timmar men blev ändå inte helt klar. Det skulle gå lite smidigare om det inte var två som skulle inspektera och protestera mot precis varje sak jag tänkte göra mig av med. 

Nåja. Kom en bra bit på väg, så nästa helg blir det väl fortsättning. Kom även på lite fler saker som måste fixas till rummet. Bland annat hyllor att ha på ena väggen, så Ian får upp sina legobyggen och lite sånt. 

Nu är det matlagning på gång och sen vaknas tvättid. En riktig söndag som sagt.