Tiiiill haaaaavs

Så. Båt. Båt är verkligen inte min grej. Jag avskyr att åka båt. Det är tråkigt, man kan liksom inte bara gå därifrån när man tröttnar, det låter illa och luktar illa. 

Barnen älskar att åka båt. En stund i alla fall. Typ två gånger om året offrar jag mig och kliver ner i den där sablans båten. Vädret är fint och jag älskar vatten, kanske kan det bli en mysig stund ändå? Tänker jag i hela tio minuter innan jag tröttnar och önskar att jag aldrig hade gått ner i båten. Oftast tröttnar jag redan på bryggan medan kapell ska knäppas upp, packning ska ner och båten ska lossas. 

Igår var det dags för båttur. Pappa höll på i en mindre evighet innan vi andra kunde stiga ombord. Sen körde vi ut på sjön. Det stank äcklig bensin. Det lät högt som fan och var svettigt så in i helvete. 

Kunde dom inte ge upp den där båten och köpa en stuga istället? Det hade varit ungefär 250% mer nice 😂 

Men pojkarna var söta i sina flytvästar i alla fall ❤ 

När vi kom i hamn igen så köpte vi glass. Det var mer min grej 😁


#1 - - Mamsen:

Ha, ha...