Värre än Stockholms blodbad!!

Varför händer det ALLTID saker när jag är själv hemma med barnen?! 

Ikväll pysslade Ted och jag runt här hemma, när jag plötsligt hör ett magplask bakom mig. Vänder mig om och ser lilla Ted ligga raklång på golvet och hur han börjar gråta som fan. Sen kommer blodet. Det fullkomligt FORSAR blod ur munnen! Så mycket att det är omöjligt att kontrollera skadan. Försöker trösta honom och när han slutat gråta torkar jag upp blodet från golvet och det som runnit ner över hans lilla mage. 

Dennis kommer hem. Vi försöker titta i munnen, men Ted vägar öppna den. Jag tar med honom till sovrummet, lägger honom i sängen och lyckas få upp munnen och tittar. Blir helt svettig och yr, det är ett stort jävla hål under tungan vid strängen. Vad gör vi?! 1177??? Akuten??? Vi bestämmer att jag ringer min egen 1177. 

Har aldrig ringt min 1177 förut, så han låter väldigt förvånad när han svarar. Förklarar vad som hänt och försöker ge en beskrivning av hur såret ser ut. Får lugnande besked. Vi behöver inte åka till sjukan. 

- Förlåt för jag ringde och störde, jag blev helt svettig och nervös. 
- JAG blev helt nervös när jag såg att du ringde! 

Vi lägger oss. Efter en stund får jag meddelande. Kunde jag skicka en bild på skadan? Shit, har han omvärderat infot och vi kommer behöva åka in ändå?! Blir helt svettig igen. Försöker ta en bild. Blir biten i fingret två gånger. Ger upp. Det har i alla fall slutat blöda, vi enas om att det inte behövs åkas till något sjukhus. 

Fy. Detta kan vara det mest traumatiska jag varit med om näst efter Ians tandskada. Kommer ta lång tid att bearbeta. 

Han som vägrar öppna munnen. Mammas skadade lilla älskling ❤




#1 - - Mamsen:

Men lilla plutten då! Eller jag kanske ska skriva, men lilla pluttan då… <3 Det brukar läka fort.