Drömmen om en dröm

Min största dröm här i livet är en liten kolonistuga här i stan, så man kan sova där men ändå ha nära till jobbet. En liten grön oas till pojkarna. Brukar kolla på hemnet och drömma och idag blev jag tipsad av min roomie att hon sett en och tänkt på mig, då jag ofta pratar om min lillstugedröm. 

Jag önskar att jag ALDRIG gått in och tittat på den där annonsen, för stugan är perfekt!! Helt underbart jävla perfekt. Och även om månadskostnaderna för lån och drift var låga, så får jag inte låna det beloppet med min låga inkomst. Så himla ledsamt. 

Tittade på bilderna och såg barnens lilla pool i ena hörnet av trädgården och lek i gräset och mysiga stugkvällar, men fick ju rätt snabbt återgå till verkligheten med en liten tår i ögonvrån och sorg i hjärtat. Funderade ett tag på om jag skulle sälja lägenheten och flytta till en hyreslägenhet och köpa kolonostugan, men insåg att det är rätt dumt eftersom jag har så himla låg månadskostnad för mitt boende. 

Drömmen fortsätter. Glömma den fina perfekta lilla stugan och fokusera på annat istället.