Begonia med värmeslag

I vintras eller i våras eller när det nu var så fick jag ett skott av en bladbegonia av tant A-L. Jag hade beundrat den fina plantan hon har i sitt köksfönster och en dag plingade det på dörren och hon stod där med små fina blad i handen. Jätteglad blev jag och har skött om dom små bladen med största engagemang. Skottet fick rötter och planterades i jord och det har växt så fint.

Nu är jag inte så glad längre. Min annars så välmående begonia ser ut så här: 


Jag blamear värmen. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra för att den ska repa sig. Har flyttat den såklart, så att den inte ska få lika mycket varmt, men då det typ är kokhett i hela hemmet vet jag inte riktigt hur det ska gå. 

Blir lika ledsen och hängig som plantan när jag ser dom fina bladen hänga så ledset ner över kanten. Någon som har ett lifesavertips?