Min första Budapestrulle

Igårkväll kom jag på att jag skulle göra en Budapestrulle till fikat idag, då det är Dennis favorit och jag tänkte det kunde vara roligare än en vanlig tårta. 

Idag tog jag med pojkarna till affären medan Dennis fick sovmorgon, handlade alla ingredienser och åkte hem och påbörjade baket.

Var lite orolig över hur det skulle gå. Skulle det gå käpprätt åt helvetet skulle det inte finnas något att bjuda på, men det gick ju svinbra. Vispade och bredde ut den fina nötmarängen i en perfekt rektangel och så in i ugnen. 

Eh. Vad är det som luktar??? Kollade in i ugnen och ser en brunsvart marängbotten. Tittar på timern, 10 minuter kvar i ugnen, vad nu då?! Kollar spisen. Aaah. Smart att sätta ugnen på 275 grader istället för 175 😂 

Börja om från början då. Men det gick fort, för nu hade jag ju receptet i skallen och allt gick som en dans. 

Den blev rätt fin. Som tur är blev den god också. Såklart. Vad annars? Jag är en riktig mästare i köket, även fast jag tycker det är svajnigt tråkigt att befinna mig där inne 😂😂😂 



#1 - - Renée :

Såna där mandariner är ju så himla goda 😍😍