Blomsjukhuset

Begonian är fortfarande på intensiven. Har tagit bort flera stora vackra blad som var helt döda. Då det har dykt upp små nya blad tror jag dock att det inte är helt kört för min lilla älskling. 

Tidigt i morse rullades elefantörat in på operation. Tyckte den var så jävla ful då den växt och blivit en lång pinne med bladverk i toppen. 

Efter ett litet plastikkirurgiskt ingrepp fick patienten placeras på uppvaket och nu hoppas jag att läkningsprocessen går bra så den kan skrivas ut och återgå till en annan plats i hemmet. 


Novemberkaktusen är också en intensivvårdspatient. Men jag är förhoppningsvis rätt ute. Läste igår att när man ska rota novemberkaktus så ska bladen först torka och sen ska man lägga ändarna mot jord och sen ska det bli rötter. Jag hade redan gjort så innan jag läste om det igår, så det var ju kul att man inte var helt ute och cyklade. 

Det andra lilla bladet är inte en patient i den bemärkelsen. Utan det är ju ett litet förlöst barn som fått plats i en egen kruka. Läste igår att det kan ta flera månader innan det börjar växa, men här har vi inte bråttom. Tycker bladet är fint som det är och är glad bara över att den rotat sig. 

Ja. Det var allt från blomsjukhuset idag. 
Om någon har behandlingsförslag för begonian och novemberkaktusen så tar jag tacksamt emot det. 

#1 - - Renée:

Haha ungdomarna på K9 ska bara veta vad som väntar dom gällande samtalsämnen när dom snutit sig 😝

Svar: Hahahahaha!!! jag tror jag dör!!! 😂😂😂
Lina