Trevlig torsdag

Två dagar i rad har vi hälsat på Ians morfar efter föris. Igår för att Ian frågade om det och idag för att fröken sa att han förmodligen skulle vara jättetrött när vi kom hem (dom hade varit på utflykt och långpromenad) och jag ville inte ha en trött och grinig unge hemma som jag skulle tvingas hålla vaken fram till läggdags. Då är det bättre att hänga med morfar i trädgården och pyssla med massa skojigheter. 


Vi hade inte bara skoj, utan vi var lite nyttiga också. Kollade säkringarna till bilen och fick hjälp med att byta dom trasiga (nu har jag fått noggrann pedagogisk utbildning i det, så nästa gång ska jag försöka helt själv), så nu fungerar alla lysvarianter som dom ska igen. Tvättade också bilen, så nu ser den lite trevligare ut. Jädra drygt med pollen. 

Efter trädgårdskul och bilservice lekte vi i lilla lekparken bakom huset ett tag, innan det var dags att åka hem. 

Väl hemma kom Ian på hur trött han var, så efter mat och dusch tog det inte lång stund innan han slog ihop dom blå. Efter att han klargjort väldigt tydligt att jag var skitdum som sa att han skulle sova, haha. Han är rolig, den lilla filuren.