Kromkrom

Nu håller vi tummarna för att lilleman får vara på förskolan ett tag innan han blir sjuk igen. I morgon är det dags igen efter att ha varit hemma hela förra veckan. Hann han gå två veckor ens innan han blev dålig? Hoppas att han slipper vara sjuk på ett tag, men det ser ju inte ljust ut. Så är det när mindre intelligenta föräldrar släpper iväg sina barn till förskolan fast dom är sjuka. Bara för man tycker sitt jobb är viktigt och inte har tid eller råd att vara hemma med sjukt barn. Men du, du mindre intelligenta förälder. Bara för att du är självisk, så smittar ditt barn andras barn. Jag fick tre tusen mindre i lön denna månad på grund av dig, för att jag fick vara hemma med mitt sjuka barn och själv blev sjuk och fick karensdagar och skit. Du får gärna sätta över den summan på mitt konto, det går även bra med swich.


Igår kunde vi i alla fall vara ute och leka för första gången på länge. Ian var fortfarande snorig, men jag ville så gärna att han skulle kunna få komma tillbaka till förskolan i morgon, så jag tänkte att en syrechock kanske skulle göra susen. 

Vi var och åt lunch med familjen Lovan och sedan åkte vi till en lekpark på Gryta. Efter en stund dök Viktor upp med Benjamin och Gabriel, Mimmie var tyvärr på jobbet. 

Den friska luften måste ha hjälpt till lite, för idag har jag typ torkat den lilla näsan bara en gång. 

Han har tjatat om att han vill till förskolan och att han "kromkrom Milla", så jag hoppas han blir glad i morgon när han får gå dit. "Kromkrom" är förresten det ord Ian säger när han menar "tycker om". 

Lilla gubben. Mamma kromkrom dig ❤