Den sämsta helgen ever!!!

Ska väl berätta lite om den där hufvudstadshelgen jag längtat så mycket efter. Man kan ju liksom inte bygga upp stämningen och sen bara strunta i det.

Slutade tidigare i fredags, drog från jobbet vid 14 och så hem för att packa in packning, vagn, barnstol, barn, Dennis och katten i bilen. Raceade hem till pappa och slängde av katten innan vi stannade till och tankade bilen för att sedan bränna ut från stan.

Kommer fram, packar ur bilen och beger oss sedan till AIK-shopen för att spana lite nytt till Ian. Ville ha en sådan jacka han hade förra året, men det fanns inget som var precis likadan, så vi bestämde oss för att avvakta och nöjde oss med en t-shirt för denna gång. Var in och handlade lite mat till kvällen och gick hem igen för att laga i ordning något som kan ha varit den godaste köttbiten jag ätit på länge. MUMS!! Det tyckte Ian också, för efter han ätit upp sin egen mat ville han smaka av min köttbit och sen satt han och ”Nene!!!” och pekade på köttet hela tiden, så vi fick helt sonika dela på min köttbit.

På lördagen vaknade vi med glatt humör, trots tveksamt väder. Vi åt frukost, gjorde i ordning oss och tog pendeln för att möte upp Ians gudfar och hans dotter för lite lek i Vasaparken. Vi hann precis komma fram till lekparken så går vagnjäveln sönder!!! Sönder på riktigt! Inte lite sönder, utan hela jävla fästet till bakhjulet pajar och det bara flyger däck och ekrar och hela skiten överallt. Jag börjar panikleta efter vagn på blocket, så att vi ska kunna köpa en ny inom helt 20 minuter. Då råkar det gå förbi en kille som bah: ”Oj, det där ser inte bra ut!” Och sen säger han att dom har en vagn i sitt förråd som dom ska göra sig av med och att vi kan få (!!!) den. Herregud så snällt! Jag lämnar resten av sällskapet i parken och följer med låååååååååååååååååångt bort för att hämta barnvagnen och får sedan gå låååååååååååååååångt tillbaka sen. Okej. Det var inte så långt. Men det kändes så. Bra svettigt var det iaf. Även med ny vagn så grusades våra dagsplaner. Vi hade tänkt strosa runt på stan och kolla in lite butiker, men vi kunde ju liksom inte släpa runt på den trasiga vagnen direkt. Nu blev det en snabblunch vid grillen och sen var det slut på det roliga. Yeay. Dennis stannade till på en tobak och köpte snus och när han en stund senare skulle ta en snus var det helt torrt och äckligt. Då visar det sig att bäst-före-datumet var förra sommaren. Dennis skitsur och vi går tillbaka till tobaken för att han ska klaga. När vi släpat oss dit med den nya dryga vagnen och den gamla trasiga vagnen så har tobaken stängt. Så då var det bara att gå vidare igen. Hem till Solna, packa in trasig vagn i bilen och sen gick vi till Solna centrum. Vad är en dag med affären i city jämfört med lilla Solna centrum liksom…. Hittade i alla fall skor till Ian och det var ju det som var målet. Dom sålde ut skorna för 50 % också, så nu fick han två par för 500:- istället för ett par för 400:- som vi var ute efter från början. Det var ju iaf lite tur i oturen.

Hem. Laga mat. Äta mat. Sovdags för Ian. Dennis och jag sätter oss i soffan för att pusta ut. Men det går det ju inte att göra, för grannjäveln kollar tydligen fotboll och det kan man tydligen inte göra utan att skrika satan. Idiot. ”Ah, men det blir väl tyst när matchen är slut”, säger Dennis.

AH. Men säkert. För då, då liksom blir det världens jävla party istället och det låter som att en nattklubb har öppnat i lägenheten ovanför. Musik (dålig musik dessutom) spelas på max och baslådan gör att fönsterrutorna skallrar!!! Jättelugn och niceig kväll. Som tur är vaknar inte Ian, men en annan hade desto svårare att somna.

På söndagen är det morsdag. Och jag längtar tills Ian är stor, för då har jag kunnat fostra honom till att uppvakta sin lilla mamma med ett litet kort och en Daim på morgonen. För annars är det ju ingen som kommer ihåg att det är mors dag, trots att det pratats flera dagar om att vi skulle köpa present både till Dennis mamma och min egen. Eller det var väl mer att man visste att det var mors dag, men ”jag är så dålig på sånt där.” Dålig på vad? Det tycker jag är en rätt dålig ursäkt, för vem som helst kan köpa ett kort och en blomma. Well well. Klär på oss och drar till Mall of Scandinavia en sväng. Där får jag en morsdagspresent, ett par riktiga fina gamla filmstjärnesolglasögon och ett halsband med ett I. Försöker hitta en present till mamma, men hittar inget. Hela jävla helgen känns som en skithelg och hela jävla söndagen känns som en skitdag. Vi går tillbaka för att packa ihop alla grejer för att kunna åka hem igen. När vi ska diska undan efter oss kommer det inte ens en droppe vatten ur kran. Som pricken över i.

Tacka fan för att det är måndag igen! En mening jag aldrig trodde att jag skulle skriva.

#1 - - Dee:

Hörrududu lilla vän