Jul jul, strålande jul

Man vill ju att julen ska vara magisk för dom små, och tack o lov är ju Ian väldigt lättimpad än så länge. Han tycker det är magiskt bara man slänger in en julgran i ett rum. Jag funderar på om det är dags att slänga upp gröna girlanger med röda rosetter och klockor i runt om i lägenheten nästa år? 


Vi firade julafton hos mina föräldrar. Som vanligt. Så klart. Jag har firat jul med mina föräldrar sedan jag föddes och det är ju dumt att bryta ett vinnande koncept. 

Vi åt mat så det sprutade ur öronen och kollade på Kalle. Ian däckade i mitt knä och när han vaknade hade kusin Lisa med familj anslutit till firandet.

Hårda bankningar på ytterdörren och sen klev självaste Tomten in! Ian var duktig och skadade hand. 

Efter att Tomten delat ut julklappar till barnen, så var dom vuxna sugna på att kriga för sina. Vi kör julklappsspelet och jag fick kämpa som fan för att kunna vinna en av dom jag själv hade köpt, haha! Nästa år ska jag nog köpa saker som jag själv inte vill ha. Fast mamma var värre, hon spelade hem två grejer som hon själv köpt. 

Julen var lugn och fin, bullrig och rolig. Ian var go hela dagen och var på bra humör även fast det blev sent. 

På Juldagen segade vi hela dagen ända fram tills det var dags att köra Dennis mamma till tåget. Efter vi släppt av henne svängde vi hem till mamma och pappa igen då det var dags för det årliga släktfikat. Vi har fått tillskott av en liten tjej och hon var alldeles ljuvlig. Två månader och doftade sådär ny bebis-gott. 

#1 - - Mamsen:

Ser mysigt ut, trots lite halvkaos. Tre Lina, jag spelade hem tre...