Lite solglimt i mörkret

Något som är ganska bra med mig är att när jag är skitdeppig och befinner mig i mitt svarta hål, så liksom sitter jag inte enbart och gråter utan jag är rätt jävla duktig på att bli jävla envis och ta reda på saker och ting också.
Jag menar. Det finns ju ingen annan som kommer gör det åt mig liksom.

Skickade iväg att mail igår och hade fått ett så fint svar idag. Jag blev jätteglad. Det som gör mig mest glad är att det finns främmande människor som kan bjuda till lite extra och ge en helt okänd människa en komplimang och på så sätt kanske förändra personens uppfattning om hela dagen. Vi svenskar är så jävla dåliga på att ge folk komplimanger. Trist.

Tack så jättemycket för det fina svaret på mitt mail!



#1 - - Mamsen:

Toppen gumman, men det är ju inte precis någon nyhet att du är duktig, det har jag ju sagt hela tiden…



Det är precis som när man säger till yngsta sonen att han är skitsnygg i ett ögonblick när han känner att han inte alls duger. Och vad får man för svar då, jo…



– Säger du ja, bara för att du måste… Du är ju min mamma!!



Vad trött man blir, man försöker peppa men vad mammor säger betyder visst inget alls…



Men så här är det förstår ni:

MAMMOR HAR ALLTID RÄTT!!!



/ Ma : )

#2 - - Jag:

Mår du bättre än cupcake?