Hejdå veckan

I onsdags klockan 06:23 sa Ian att han inte mådde bra, han kände sig sjuk. Så vi har varit hemma onsdag-fredag. Grabbarna har chillat och jag har väl inte gjort mycket mer än så jag heller. Eller jag plockade bort alla tomtar och adventssljusstakarna, granen står dock kvar för den vill pojkarna ha kvar minst januari ut. Inte mig emot. Jag älskar julgran. 

Pojkarna har roat sig med att leka att det är julafton och slagit in en massa möjliga saker i paket och lagt under granen, för att sedan bli asglada när dom öppnat paketen. Härligt med lättroade barn 😂 

Igår hade jag en skitdag. Jag var så jävla arg på allt. På jobbet, på nån idiot jag såg på tv och på lite allt möjligt. Inatt drömde jag att jag var så arg på nån gubbe jag aldrig sett förr så jag krossade gubbens skalle med en stor plåt. Tänker inte analysera vidare det där 😐

Var iväg och lämnade bilen för att få ny vindruta. När jag hämtade bilen ett gäng timmar senare fick jag komplimanger för den. "Det är nå speciellt med dom där fordarna. Och jävlar vad snygga dom där när rutan är helt nyputsad och det blänker överallt."
Ja jo, höll jag väl med. Synd att rutan är så stor så det är andra gången jag får byta ruta för att alla jävla stenskott har så stor träffyta bara 😂😂 Tack och lov för fast självrisk säger jag bara. 

Idag är det andra bilgrejs på gång. Det var något pappa skulle fixa på min bil, så han håller på med något medan jag sitter här och glor. Spelade en omgång rummy med Ian och mamma. Det var roligt för jag vann så Ian blev helt sammanbiten 😁

På jobbet i tisdags ville 1177 ha smakråd. Han vill byta ut lite möbler och sånt hemma. Höll på att dö av lycka då han visade en grön soffa. Grönt är ju världens bästa färg, så den måste han ha! Så kollade vi fåtöljen han vill ha till och så kikade vi på matta. Jag har hittat en svinful kudde som kommer bli en klockren födelsedagspresent sen 😂😂 Jag riktigt längtar. 

Hemma känns det som en "ingentingtid". Det är så omysigt så jag har inte ens lust att ta fram filtar och kuddar till soffan som ska vara där istället för det julröda. Har ingen lust att göra något hemtrevlig heller, för det fattas en stor hemtrevlighetsdetalj och han finns nu i en träurna. Barnen vill ha en ny katt, men nä. Ska man behöva hålla på med kattmat och kattlåda och allt sånt skit. Pallar inte. Och en ny katt kanske skulle vara både ful och dryg och jag vill inte ha en ful och dryg katt. Jag vill ha min fina rödblonda och fräkniga katt med soft personlighet. 

Önskar så att jag hade energi att fixa sovrummet. Men det har jag inte. Sen så har jag kollat in det hela lite mer och det är en del ställen där jag faktiskt inte ens vet hur jag ska göra för att det ska bli bra med den där sablans tapeten heller. Så nu har jag gett upp det där. Får otrivas istället. 

Ja. Det var det hela denna vecka.









#1 - - Merne:

Tack för alla blogginlägg, nu försvann det 5 minuter påkarsntänsdag 5 🤪