Skitgubbe och god middag som plåster på såren

I morse råkade jag ut för en riktig skitgubbe, så jag tog väldigt illa vid mig och har typ velat söka nytt jobb hela dagen. Är fortfarande rätt ledsen. 

När jag hämtar barnen brukar jag alltid fråga dom vad som hänt under dagen och berätta något som hänt mig. Idag nämnde jag att en gubbe varit elak. Ian sa inget då, men vid middagsbordet sen frågade han varför gubben hade gjort mig ledsen. Det gillade han inte. Mammas lilla älskling. Tycker det är viktigt att barnen får lära sig att man får bli ledsen och att även vuxna kan bli det. Vill inte att dom ska bli sådana som stänger in sina känslor. 

Dennis hade jobbkväll och vi hade det relativt lugnt här hemma. Jag gjorde en jättegod laxrätt, som typ alla borde testa. Väldigt god! 


Ös på med salt och vitpeppar på fyra laxbitar. När du tror du saltat färdigt saltar du lite till. Stek laxen tills den får en snygg yta, ingen messtekning men inte heller kolbit. När den är stekt på båda sidor lyfter du ur laxen ur pannan och bryner en finhackad lök och 4-5 hackade vitlöksklyftor. Häll ner 1 dl vitt vin i pannan och reducera till hälften. Ner med 3-4 dl grädde. Red såsen så den bli liiiite tjockare. Ner med 1,5 dl finriven parmesan och två stora nävar med färsk spenat. Smaka av med salt och vitpeppar. När spenaten blivit mjuk och hängig lägger du ner laxen igen. 

Vi åt den tillsammans med pressad potatis. Ska lätt göra den fler gånger. 




#1 - - Mamsen:

Var bor gubbtjyven? Ska åka dit och slå’n!
Ser jättegott ut!

Svar: På framnäs 😂
det var jättegott. Skulle passa pappa nu när han verkligen måste läggs om kosten.
Lina