Fredagsskjorta

Förr i tiden när brorsan var ledig varannan fredag så hade vi något som helt enkelt kallades för "Lina & Pontus lediga fredag". Väldigt fantasifullt begrepp. Kunde vi (jag) inte kunnat komma på något lite coolare namn? 

Hur som. Dom lediga fredagarna började med typ frunch, lite skönt häng som oftast innebar att åka runt och glo affärer och sånt och sedan avslutades den lediga fredagen med party party. 

På den tiden levde brorsan också med regeln "fredagsskjorta". På morgonen åkte skjortan på så han redan var redo för dagens spontaniteter med fest som slutmål. 

Nu hade jag väl kanske inte skjorta, men lite dressad var man ju i alla fall. Nu har jag tänkt återuppliva begreppet "fredagsskjorta". Fast utan skjorta då, då jag typ bara äger en sådan och den är inte så rolig att gå runt i varje fredag 😂 Men jag tänker mig att på fredagen så kliver jag ur mina mysbyxor, och piffar till det på något vis. 

Idag piffade jag till det med ögonskugga och invigning av ett par örhängen jag köpt på Åsby. Både bling och pärla för 59:- Jag typ älskar dom. 


Borstat håret har jag inte gjort. Inte ens begreppet "fredagsskjorta" kan tvinga mig till det 😂