Hoppas ni aldrig får en guldstjärna i himlen

Jag är så jädra irriterad just nu. Förra veckan såg jag att det helt plötsligt stod en massa packning här utanför. Frågade hon som stod i kassan då vad det var för prylar. Hon sa att det var en person som kom från ett härbärge som frågat om vi kunde ta in sakerna en stund till oss medan personen sökte vård. Hon hade nekat. Jag fattar inte vad man har för anledning till att neka till något sådant och ringde upp personen, som hade lämnat ett nummer till oss, och sa att jag tog in grejerna så att personen inte skulle tro att dom försvunnit på annat sätt. Personen ifråga blev väldigt tacksam. För ingenting egentligen.

Idag såg jag personen lämna sina saker här ute igen och att hon som står i kassan idag utväxlar några ord med personen. Jag undrade om h*n frågat om vi kunde ta in sakerna och gör mig redo för att gå ut och hämta. Då får jag till svar att h*n frågat om det, men att hon i kassan nekat.

Jag blir så jävla irriterad på folk som inte kan anstränga sig och göra det minsta lilla för någon annan. Vad fan spelar det för roll om det står några påsar med grejer här inne??? Varför skulle det vara så fruktansvärt jävla jobbigt att ha grejerna här några timmar? Jag begriper inte.

Har ni hört talas om karma eller?! Fy fan, säger jag bara.

 

#1 - - Mamsen :

Folk ÄR verkligen idioter! Jobbar man på ett sånt ställe borde man ju dessutom vara extra hjälpsam, det innebär att du har en kollega som är DUBBEL-IDIOT, skäms på hennes vägnar. FY!
Jag är verkligen glad över att du inte är en sån. STORT hjärta till dig, min vän! <3