Lite julstämning

Balkongen här hemma var helt opimpad och så kunde man ju inte ha det, för när Dennis kom igår hade han med sig en lååååååång ljusslinga. Jag pekade (arbetsledde) och han trasslade och trädde. Härlig arbetsfördelning, tycker jag.
Ikväll har vi fixat julgranen. Jag bröt på julgransljusen, så det fick Dennis också fixa. Men det blev skitfult, så jag höll på att få hjärnblödning. Efter lite cola och två Alvedon så slet vi ner julgransljusen och så åkte mina gamla ljusnät fram istället.
Hjärnblödningen försvann på en gång. Precis som förra året så är granen dekorerad med Farmors gamla glaskulor ♥
Vi hängde också upp pepparkakorna vi bakade förra helgen. Förr har jag alltid haft pimpade granar med färgtema och skit på kulorna, men på något vis är det rätt trevligt med en gran med olikfärgade glaskulor och hembakade och dekorerade pepparkakor.
Så här ser det ut utifrån. Balkongslingan ville jag bara ha ostrukturerat lindad, så att det blir lite som en stjärnhimmel eller något i den stilen. Ser kanske inge vidare ut på bild, men det ser rätt fint ut i verkligheten.
 
Förutom allt julpyntande så har vi även varit på stan och köpt några julklappar. Men det är fortfarande några kvar, så fortsättning följer...
 
 
#1 - - Mamsen:

Jättemysigt och fint!!! Puss!