Firat lite midsommar

Midsommarafton med midsommarfina pojkar och flickor och lunch pĂ„ altanen 🙂 

Varmt som satan, sĂ„ efter maten somnade en bakis-brorsa i en stol, en mormor i soffan och jag försökte blunda i en solstol, men Teddan tyckte det var passande att ligga ovanpĂ„ sin mor i 30-gradig vĂ€rme 😅 

TĂ„rtan stod jag för och för att vara snĂ€ll mot brorsan sĂ„ skulle jag göra den laktosfri. Aldrig mer. Den vita chokladmoussen blev helt jĂ€vla misslyckad med laktosfrigrĂ€dde. Jag blev sĂ„ sur sĂ„ jag tĂ€nkte kasta tĂ„rtan genom fönstret. Aja. Smaken var det inget fel pĂ„ i alla fall. 

Till kvĂ€llningen förflyttade vi hĂ€nget till brorsan. Badade i mastodontpoolen, grillade och sen spelade vi riddarspel. GrĂ€mer mig över att brorsan var i det vinnande laget.... 

Vid halv elva Ă„kte vi hem och det tog inte lĂ„ng tid innan pojkarna somnade, om man sĂ€ger sĂ„. 

Mysig midsommar. Som det ska vara.