Och dom påstår jag har separationsångest

Ut med det gamla och in med det nya! Eller snarare, ut med det gamla och in med det nygamla. 

Jag hittade en soffa på blocket. Vi har tidigare sagt att vi inte vill köpa begagnad soffa, för vi har inte velat riskera att få hem vägglöss eller afrikanska kackerlackor eller annan svårutrotad ohyra. Men så hittade jag en sån soffa vi enats om att ha tills barnen är spill- och kladdfria. Efter noggranna efterforskningar enades vi om att vi skulle våga köpa soffan, så jag slängde iväg ett meddelande och så åkte vi och köpte den ikväll. 

Vi kommer köpa ny klädsel, så att det blir samma som fåtöljen. Klädseln nu är väldigt sliten, men själva dynorna och kuddarna var i toppskick. Femhundra kronor. Sjukt bra fynd, tycker jag. Och Dennis är glad då han önskat sig en sådan soffa och fick sin vilja igenom för en gångs skull. 

Hejdå gamla skitsoffa med lagad balk och colafläck som aldrig gick bort.

Hej knallröd soffa! Som dock ska bli färgglad grå istället 😂 
#1 - - D :

Ektorp = Bästa soffan

Svar: Älskling. Du vet om att vi bara kommer ha ektorp nu medan barnen är små va? Sen är det min tur att välja 😂
Lina