Swosh!

Det hinner ju knappt vara fredag så är det söndag och helgen är över. 

I fredags var båda barnen trötta, ingen frågade efter fredagsmys och klockan 18 sa Ian att han ville gå och sova. Ted somnade inte långt efter. 

I lördags var jag iväg på förmiddagen och fixade naglarna.

 När det var gjort var jag iväg och fixade present till flickan som hade kalaset som Ian skulle på. Jag vet inte hur jag lyckats strula till det i mitt huvud, men jag hade fått för mig att det var på Leos och blev skapligt förvånad när jag slängde ett öga på inbjudan och såg att det faktiskt skulle vara hemma hos henne 😂 Tur Ian inte brydde sig om att det inte var Leos vi skulle till. 

Efter kalaset var vi helt slut båda två och inte mycket blev gjort efteråt. 

Idag var vi hos mormor och morfar och hälsade på. Lisa och Lukas hade sovit där, så efter en liten stund kom brorsan och Frida dit. Trevligt med lite snicksnack. 

Morfar och Ian gick ut och pysslande i trädgården och jag, Dennis och Ted åkte till rusta på viktigt mission. 

När vi varit på rusta så hämtade vi Ian, köpte med oss pizza och drog hem. Efter Ian somnat drog jag fram rustapåsen och plockade fram något som kan vara den bästa grejen ever- vakuumpåsar!!! Vi köpte några för att testa och jag kan ju säga att i veckan åker jag och köper fler!! Alla kläder och annan textil som tar upp halva mitt källarförråd ska vakuumförpackas!! Reducerar volymen med 75%! Jo, man tackar!!! Jag är frälst. 
Vinternjackor och overaller i ett 10 cm tjockt paket.

Medan jag var helt inne i magins värld blev Ted så trött så trött. Mamma var ju inte att räkna med, så han bäddade ner sig i soffan. 
Då fick jag dåligt samvete för att jag höll på med annat och gick och la mig med den lilla tröttmössan i sängen. Och här ligger jag fortfarande. Ända tills i morgon. 

Swosh sa det. Kortvecka. Det ser jag fram emot.