När mamman planerat in en överraskning

Idag hade jag planerat in en överraskning till Ian. Eller kanske lite mer som så att jag hade bokat en tid hos en optiker som erbjuder kostnadsfria aktivitetsglasögon till barn, men eftersom att Ian VÄGRAR såna för att "dom är ju skitfula", så sa jag inte att jag bokat tiden utan det blev en överraskning när jag hämtade honom på fritids 😅

Snacka om inte glad unge när vi var på väg ner på stan. Premiär för synundersökning hos en optiker också, då han tidigare gått på ögonmottagningen, men det gick ju jättebra och jag diggade optikern så mycket att jag inte visste om jag ville ha honom i hamsterburen eller om jag skulle fejka mig till ett synfel så jag var tvungen till att göra en synundersökning jag med. 

Nu visade det sig att Ian syn blivit väldigt mycket bättre på väldigt kort tid, så han behövde helt enkelt nya vanliga brillor också. 
Snacka om ännu mer irriterad unge. Inte för att synen blivit bättre, utan för att vi inte bara kunde åka hem direkt utan nu var han tvungen att välja ut nya bågar också. Måttligt road och lagom engagerad... Till slut valde han samma modell fast i två olika färger, nog mest för att få slut på lidandet, modellen är samma som som han har nu, så jag tycker i alla fall att han var fin i dom. 

Det var nog inte den bästa överraskningen som den här mamman kommit med enligt Ian, men glad överraskning det med förbättringen av synen i alla fall.