Upp som en sol, ner som en pannkaka

För några år sen köpte jag en stickling av asblomma på loppis. Har tagit hand om den där som om den vore mitt tredje barn. Bättre till och med eftersom den är lättare att handskas med än tjafsiga ungar som säger emot och sådär 😅 

Förra veckan såg jag en plupp på min älskade asblomma. Blev så glad, var det en knopp, skulle den äntligen blomma?? Studerar utväxten varke dag. Händer det något med den där? Inte ett jota. Är det ens en knopp? Är det något som ska bli en gren? Googlat utan att hitta en vettig bild på hur det ser ut när den får en knopp. 

Ikväll kom jag på att jag kunde ju fråga i nån av krukväxtgrupperna jag är med i på fejjan. 
Fan vad besviken jag blev nu när en kvinna svarade att det nog är en ny gren, för sådär ser inte knopparna ut på hennes asblomma. 

Hur många år till ska jag behöva vänta?! Mitt tålamod börjar ta slut! Jag hade ju inte ens något tålamod från början. 

Något som inte är knopp.