Äntligen advent

I söndags förra veckan när allas födelsedagar och kompiskalas var avklarade så åkte julgardinerna upp! Äntligen! Adventsstakarna fick också komma på plats i fönstren. Äntligen kunde julen börja. Som jag längtat, enda sedan min semester tog slut där i augusti. 

I fredagskväll åkte julslingan runt dörröppningen upp. När vi fått dit skiten så var den dock lite felsatt, så den var inte centrerad. Ignorerade det hela fram till ikväll, då det ordnades upp. 

Ljusslingan på balkongen kom på plats igår och den nya grannen vägg i vägg fick höra alla svordomar jag kan 🤣 Men fint blev det när det kvar klart. 

Idag är det ju första advent och igår kväll förberedde jag med att koka risgrynsgröt till dagens frukost. Jag var också tvungen att riva ur hela sablans städakåpet typ mitt i natten, för att jag inte hade en aning om vart jag ställt undan adventsljusstaken. Men där var den. Längst in, längst ner. Precis som alla andra år när jag står där mitt i natten mot första advent och letar efter den där ljusstaken. Traditioner ska man ju verkligen inte bryta...... 😅 

Vi fick också fira advent med båtupptagning. Min pappa är 1000 gånger mer mañana mañana än vad jag är. Han, pojkarna och Dennis åkte ner till båten och tog en sista tur in mot upptagningsplatsen och mamma och jag mötte upp där. Att åka båt i slutet av november är inte min grej. Stackars pappa fick ju plumsa ner i vattnet med fötterna också för att få upp båten på kärran, så han fick köra hem utan skor och med iskalla fötter sen. Han är som han är min lilla pappa. Hoppas att han inte blir sjuk nu. 

Ja. Då var det igång nu. Med julen. På torsdag startar den, julmånaden. Jag ska fixa pojkarnas kalender, så den är helt klar till 1 december. Just nu är dom jävligt dryga och jag är så less, men jag jobbar ju på att försöka ge dom fina minnen också och inte bara en massa gnäll och skäll. Så då är det bara att köra på 😊 

Jul och kalasballonger i en röra, men kalaset var slut och jul skulle det bli! 

Här låg jag och irriterade mig på slingan. Nu är den tack o lov ordnad. 

Adventfrukost. Meningen var att ha Teddan i fokus och ljuset sådär förgrunden, men Teddan är ju aldrig still så han blev suddig han med 😆

Härlig båttur i advent. Ungarna får väl lunginflammation eller nå och det blir vab fram till jul 😐