Festlig tisdag

Igår var det obligatorisk skolgårdsfest med olika aktiviteter av sångframträdanden och fika eller grillad korv att köpa. Vernissage med olika alster fanns att titta på, tipspromenad och en sagostig och lite andra aktiviteter. 

Ian hängde mest på fotbollsplanen (konstigt va?) och Teddans favorit var bowlingen. 
Min favorit var att skvallra med en klasskompismamma 🤣 

Efteråt var jag rätt mör. Hade stressat från jobbet till ett styrelserelaterat möte, som drog ut på tiden, så det var jävla stressigt att hinna därifrån och hem och sen till skolan. 

Barnen var trötta, men nöjda. Somnade gott efter en bok. 

Idag är det säsongens första fotbollsmatch för Ian, det ska bli himla kul! Ska stå och sälja fika och när en annan mamma som också ska göra det smsade en bild till mig igår på sitt bakverk så kände jag lite att den där vitachokladkladdkakan kommer jag nog äta upp själv innan den hinner säljas 😅 

I morgon är det i alla fall röd dag. Då hoppas jag på en välbehövd sovmorgon!