Bara vara-helg

Typ älskar den här helgen. Har bara varit. Inget socialande, inga måsten. Eller alltså. Det finns massor av måsten, men dom struntade vi i. 

Låg i sängen halva dagen igår, började med en ny koreansk serie i veckan och är besatt. Efter några avsnitt av den kände jag att nu kommer resten av familjen strypa mig om jag ligger kvar och kollar, så då formaterade vi oss och åkte ner på stan. Vi köpte några olika maträtter på den internationella matmarknaden och så åkte vi hem och åt. Vi köpte afrikanskt, spanskt och polskt. Dom polska rätterna var godast, för det andra var rätt dåligt kryddat. 

Efter maten så blev det ett till avsnitt för mig och sen tog jag med mig Ian på en promenix till Hemköp för att köpa eurovisiongott. 
Han är fin Ian. Älskar stunderna jag har ensam med honom, önskar att dom var fler. Vi flamsade och tramsade. Drack varsin iskaffe på bänken utanför innan vi gick hem igen. 

Hemma blev det camping i vardagsrummet. Bord flyttades och madrasser lades ut och bäddades på och så låg vi där och kollade eurovision. Så mysigt. Teddan kämpade tappert, men somnade nog efter hälften av bidragen. Ian slocknade efter sista bidraget. Jag såg klart hela. Sen fick jag gå och lägga mig i en alldeles tom säng. Ångrade att barnen hade bäddats ner på madrasser i vardagsrummet och kunde inte somna förrän efter fyra i morse. 

Idag blev det inte heller många knop gjorda. Efter en lång sovmorgon blev det brunch och sen somnade Ian på soffan ett tag och jag grävde ner mig i den koreanska serien medan Ted roade sig med paddan. Tur att jag kom på att jag lovat Ian att vi skulle iväg och köpa en ny hjälm till honom, så vi tog oss iväg på det innan dom stängde. 

Det var den helgen det. En himla massa mys och vila ❤


#1 - - Mamsen:

Myspojkar, så fina! <3