Underbart är kort

Så var den sista semesterveckan över. Så sorgligt, ledsamt, tråkigt och ångestframkallande. Det är så deprimerande med det där ekorrhjulet, man hinner typ inte med något som gör en glad utan det är bara att stressa på med att lämna barn, jobba, hämta barn, mat, träningar, läxor, städa, tvätta, handla och stressa lite till. Dygnet har för få timmar och veckan för få lediga dagar. Jag vill inte sitta fast på ett jobb, jag vill ha tid med mina barn, ha tid för mina barn. 

Vi har i alla fall maxat veckan med sol och bad. Bad i skultuna, bad på löga, bad på Östra holmen, bad på Björnö. Himla härligt. Bad med vänner. Grill med vänner. Start av fotbollsträning. 

I går var vi på utflykt med mormorn och morfarn. Vi åkte till Enköping för att besöka Mels garage. Tittade på dom fina bilarna och pojkarna åt världens glassar. Sen besökte vi Vårfrukyrkan (tyvärr kunde vi inte gå in då några som ändå kommer skilja sig om max fyra år var där inne och gifte sig) och sedan vidare till en liten botanisk trädgård. Väl tillbaka igen tog jag och pojkarna ett dopp i mormorn och morfarns pool. På kvällen åkte pojkarna ut och fiskade, jag låg hemma på soffan mer död än levande. Ian fick sitt livs första fisk, en gullig liten mört, som han stolt tog med sig hem. 

Idag har jag varit med Ian på Yoump, han var på kalas och jag satt och fikade med ett par andra mammor. På kvällen åkte vi ut till Björnö och tog semesterns absolut sista dopp. Skönt i vattnet och fint med kvällssolen. 

Tack för en väldigt fin semester ❤