Man bah älskar när dagen börjar 03:30

I morse vid 03:30 blev jag väckt av en ledsen Ted. Det visade sig att han hade feber. Alvedon fick det bli och sen en kopp te med honung som han beställde. Sen började gnällande. För att inte Ian skulle vakna bäddade jag ner mig och Ted på soffan. Det var bra i typ en timme, sen ville han inte sova där längre och började således tjuta värre en hesa Fredrik. Lagom nöjd var jag. 

Tillslut somnade ungen i alla fall, raklång över mig. Vilket gav mig ungefär 0% chans till sömn. Efter något som kändes som 300 år så ringde klockan och det var dags att väcka och göra i ordning Ian för skolan. Själv orkade jag inte ens byta om från pyjamasen, men tänkte att det är ju rätt coolt att ha en mamma som lämnar en i skolan iklädd skitsnygga rutiga pyjamasbyxor.

Sen har dagen varit lugn. Inte gjort många knop om man säger så. Längtar mer än vanligt till läggdags kan man ju säga. 

Till middag gjorde jag en förenklad snik-variant av Shepherd's pie, med bara köttfärs jag stekte ihop med tomatpuré och kryddor och toppade med potatismos. Ja, eller pulvermos i mitt fall, jag avskyr riktigt potatismos. Äter bara i absoluta nödfall. Serverades tillsammans med vitlöksmarinerade ärtor. Det var gott och resulterade i paltkoma. 

Nu räknar jag minuterna till natti natti. 



#1 - - Hanna Karlsson:

Haha, jag är tvärtom, jag äter bara pulvermos i nödfall. Tycker det är så äckligt. När jag var gravid med ett av barnen fick jag dock cravings på just pulvermos.....Det försvann så fort bebisen var ute....

Svar: Besvikelsen när jag har liten och mamma lagade riktigt mos istället för pulvermos 😂 Tacka vet jag Felix pulvermos 😂😂😂
Lina