En dag på Karlsgatan 2

Idag kände vi för att spendera lite tid på museum och drog därför ner till stan och Karlsgatan 2. 

Vi såg bland annat en utställning med bilder av Teddy Sempinskys fina mosaikkonst som finns runtom i Västerås. Där fick man även sätta mosaikbitar på en... eh... klump? 😆 Så det gjorde vi. 

När vi hade mosaikat färdigt gick vi över till andra delen och vandrade runt bland skelett, fängelsehålor och retrohem. Vi har sett utställningarna förut, men den är så häftigt att man gott kan se den flera gånger. Tycker förresten att mina föräldrar borde åka ner och se den, mycket roligt från deras barn- och ungdom, och då menar jag inte grejerna från typ 1500-talet 😂😂 

Vet inte hur länge vi gick runt där inne, men nån timme i alla fall. Sen ville ju såklart ungarna fika och det var ett jävla tjat och eftersom jag inte ville avsluta den trevliga upplevelsen med bråk så fikade vi icke-märkvärdigt fika för hutlösa 200 spänn.... Men aja. Så kan det vara. 

Nu har vi precis ätit färdigt slabbigt smarriga hemgjorda hamburgare här hemma och väntar på att det är dags att dra iväg på bowling. Om inte barnen somnar snabbt ikväll så vet jag inte vad som får dom att somna.

Skulle för övrigt dö lycklig om jag hade sådär fina hyllor i mitt hem.