Lördagsäventyr i vacker miljö

Av någon anledning så tycker Ian att det är roligt att kolla i väderappen på min telefon, kanske blir han meteorolog i framtiden. Vid morgonens väderinspektion såg vi att det skulle vara jättefint väder fram till kl 14 och då skulle det regna. 

Det ville vi ju såklart ta till vara på, så efter en gedigen lördagsfrukost gjorde vi i ordning oss och tjafsade i hallen om vems skor som var vems och så vidare. 

- Vart ska vi? frågade Ian.
- På äventyr! svarade jag.
- Ja!!! ropade barnen i kör.

Är det något som är tacksamt med mina barn, så är det att dom uppskattar och roas av små saker. Så ett äventyr kan vara hur litet och simpelt som helst och dom blir ändå tokglada. 

Vi körde till spökslottet (Ängsö) för att ta en promenad i omgivningarna och njuta av solen. Tyvärr låg ju alla spöken och sov, då det var mitt på dagen, men vi såg ju andra spännande saker. 

Lagom till vi satt oss i bilen för att åka därifrån började det regna. En hel timme tidigare är klockan 14 som väderappen sagt. Ljug-app. 

Vi åkte in till stan för att köpa munkar i munkvagnen. Tog sedan med oss munklådan till mormor och morfar för att fika där, då vi ändå skulle dit och hämta en grej som Ian glömt där. 

Nu är vi hemma igen. Jag ligger och vilar en skvätt innan det är dags att fixa lördagskäk. Ligger i sovrummets lugn med katten, medan ungarna bråkar om vems lördagsgodis som är vems. Riktigt avkopplande 😂