För den lönen kan jag låtsas ha roligt

Nackdelen med mitt jobb är att lönen tyvärr inte är så mycket att skryta med och vi brukar skämta om "bidraget" som dimper ner på kontot vid löning. Med jämna mellanrum sitter vi och tittar på lediga tjänster, men det finns ju typ aldrig något lockande. 

Men igår kväll när jag låg och slöskrollade så hittade jag ett jobb som lät rätt spännande. Förstod inte heller riktigt vilka kvalifikationer som krävdes, men i grunden var det väl typ en sådan som jag, i min hjärna iaf. Fick feeling och dammade in en ansökan. Nu tror jag ju visserligen att jag inte har en endaste liten chans till intervju, men det kan ju vara roligt att testa i alla fall. 

Googlade lönen nyss också. Haha. Den var ju typ 5000:- mer än vad jag har idag, så det hade ju verkligen inte varit illa. Jag har iofs roligt på jobbet, men roligt hjälper mig inte att betala räkningarna 😂 Då har jag hellre skittråkigt någonstans där jag tjänar mer, haha! 


#1 - - Mamsen:

Spännande... 👏👏👏

#2 - - Mamsen:

Spännande... 👏👏👏

#3 - - Mamsen:

Spännande... 👏👏👏