En regnig söndag

Jag fick sovmorgon, det var skönt. Efter sen frukost skulle det pysslas med lite tråkiga saker, så jag gjorde en koja till barnen så dom kunde ligga där och mysa lite till film på datorn. Blev väldigt avis när dom låg där inne, hade mycket hellre gjort det än att stå i det provisoriska köket och diskat till ljudet av Vladimir. Jag hatar Vladimir. 

När barnen tröttnat på kojmys gick dom ut en stund, men vädret blev snabbt dåligt och nu ligger vi istället och tittar på tv och slappar i olika rum. Det regnar. Jag funderar på om det är soppsöndag idag. Vore det inte rätt fint med en liten soppa till middag? 

Om två timmar är det träning och senare ikväll är det extra stämma. Hoppas att det inte regnar då, i och med att vi ska vara ute. Att vara ute i regnet och frysa är inte direkt min grej. 

Min grej är mer det jag ska göra nu, innan träningen. Ligga här på soffan under filten och halvslumra framför tv:n.