Jag tror att det kanske börjar ta sig i rabatterna


Idag efter jobbet var jag och Eilis till Plantagen för att köpa smaragdtujor till rabatterna. Tyvärr hade dom inte så många som vi behöver, så jag ska beställa sådana istället. 

För att inte komma tillbaka tomhänta så fick vi feeling och köpte den där rosa blomman, en till varje rabatt. På bilden har vi ställt ut det vi redan har med det som vi ska komplettera med. Det ska till en funkia också. Och så snödroppar tidigt på våren och så tulpaner också. 

Den vita salvian planterade jag förra året och dom börjar bli gigantiska nu. Lavendeln planterade jag också förra året, tyvärr så blev den nedklippt i våras... men det ska jag sätta stopp för nästa vår, för meningen är ju att dom ska bli stora och välla över. Blommorna är humle- och fjärilsvänliga, ville bara ha sådant då jag älskar humlor och nu kommer dom förhoppningsvis flockas hos oss och se till att naturen blommar vidare 🥰 

Jodå. Så att. Det verkar som det vankas plantering i morgon efter jobbet. Det hade jag egentligen inte riktigt tid med, men det får väl klämmas in... 


#1 - - Mamsen:

Vad heter den rosa? Jättefin!

Svar: Solhatt! 🙂
Lina