Jag har fixat det viktigaste i alla fall

I fredags smsade byggsnubben och sa att dom kommer och gjuter golv på tisdag. Yeay! tänkte jag, som är måttligt trött på det här nu. Det var liksom i februari skadan blev och nu är fan snart juni slut och det är fortfarande inte klart. 
Tisdagen gick. Hörde inte ett jota på hela dagen. 15:50 fick jag ett meddelande om att dom inte hinner komma (no shit) för att dom ligger efter med något annat jobb. Han frågade om dom kan komma på torsdag.
Det går bra, svarade jag, om ni är färdiga med allt på fredag. 

Han trodde att jag skämtade. Det gjorde jag inte. Dom råkade liksom "glömma" bort mig i sex veckor innan dom ens kom hit och började. Hur seriöst är det? Jag hade inget annat val än att vänta heller, då det är försäkringsbolaget som jobbat med detta företag. Annars hade jag ju säkert själv kunnat leta reda på ett företag som kanske var lite mer engagerade. 

Men jaja. Får väl se om det dyker upp någon på torsdag. Spännande. 


Jag må inte ha något golv, men jag har iaf köpt en köksmatta som jag tycker är så fin. 
Jag fick en jättefin skål av Frida och Linus ett år i födelsedagspresent och jag älskar den färgen. Mattan har precis samma färg och jag bara längtar tills golvet och köket är klart och jag kan rulla ut min fina matta och ställa min fina skål på bänken igen. 

Man måste ju ha en målbild för att inte bryta ihop 😂