Ians avokadoprojekt

Råkade titta till bakom gardinen och såg att det nog verkligen är dags att plantera Ians avokadoplanta nu. Tyckte det bara var förra veckan det endast växt upp en ynklig liten sak, men nu har den ju verkligen skjutit i höjden. Han satte två kärnor i vatten, men den andra har inte växt mycket alls. Får se om den tar sig den med. 

Jag hade en avokadoplanta för några år sedan som tog sig rätt bra, men såg i en grupp på fejjan en som fått ett högt jädra avokadoträd. Det hade ju varit hur coolt som helst! Undrar hur man får till det? Googla lite kanske... 


#1 - - Mamsen:

Heja Ian! Min som jag klippte av har vissnat nu, klippte ner den igen. Men den klarar nog sig inte. Måste fått nån ohyra, som jag missat...

Svar: Men nej... Jag klippte ju av den där jäveln igår, svinnervös över att få skäll av Ian 😂 Läste att man skulle klippa den nu och sedan när den växt ut ska man klippa den igen innan den planteras i jord. Får hålla tummarna nu då 😐
Lina