Semestervecka 3

Shit vad veckorna går snabbt! Nästa vecka är min sista semestervecka och sen ska man väl masa sig till kontoret igen. Blä. Jag vill vara ledig minst 30 veckor till. Eller så. Får hålla tummarna för lottovinst i morgon (eller idag blir det ju eftersom kl är runt 2 natten mot lördag). Kan inte somna för att jag är så jävla arg över en grej, som egentligen inte rör mig, men då det rör min vän så gör det mig förbannad ändå. 

Så, vad har vi haft för oss denna vecka då? 

I måndags fick jag lite tid för mig själv och tog med en bok och läste vid vattnet. När jag läst typ halva boken hade jag fått träsmak i baken och återvände hem. 

I tisdags skulle vi till piratgolfen. I bilen på väg dit började det regna, så då styrde jag mot Leos istället. Snacka om glada barn! 

Minnet blir ju verkligen sämre med åren, men jag har för mig att vi var förbi hos mamma och pappa på onsdagen, för jag är typ nästan helt säker på att jag sa till pappa att vi skulle hem och äta varma mackor och att han då svarade att "det är riktigt gott".
Just ja! Vi var ju och badade på badhuset på dagen också, men eftersom jag badade hela tiden så finns det inget bildbevis. Det var kul, jag älskar att bada på badhus, barnen med. Det måste vi verkligen göra oftare. 
Vid midnatt kom ösregnet, åska och blixtrar. Två tokar gick ut och kände på regnet. 

Igår vaknade jag med svinont i nacken. Kunde typ inte vrida huvudet. Försökte mjuka upp med lååångsamma rörelser och en varm dusch, men det hjälpte typ inte. Skitjobbigt att inte kunna röra på skallen. Kasst väder vad det också. Eller kasst och kasst. Det regnade till och från. Vi tröståt god lax och sedan körde vi filmkväll med grönsaker och dipp. Filmen var riktigt bra, en läskig barnfilm, Monster house. 

Idag regnade det inte, så då slog vi till med piratgolf. Ian var riktigt duktig. Ted ville lägga bollen precis vid hålet vid typ hälften av banorna, slog några riktiga slag vid ett par banor och på slutet ledsnade han och ville inte vara med alls. Man får vara glad över att ingen fick för sig att gå ner och bada i det skitiga vattnet runt om i alla fall. 

Efter golfen skulle ju såklart vinnaren bjuda på smarrig shake. Ian tog en sån där förra året och sedan dess har jag suktat efter en. Mums! När vi kom hem och jag räknade ihop poängen från golfen såg jag dock att det inte var jag som vann. Jag var ju helt övertygad om att jag hade gjort det, så jag räknade inte ihop poängen innan jag som vinnare stod för firandet 😂 

Efter golfandet och fuskfirandet så roade vi oss med att sortera ut grejs som ska till återbruket och ett tvättpass och sedan blev det fredagsmys på andra sidan stan hos fina Lina ❤ 

I morgon blir det väl återbruket antar jag. Jag bar ju ut en massa skit i bilen, men innan jag åkte var det som en högre makt sa åt mig att jag skulle googla öppettiden och då såg jag att det var stängt. Skönt. En lördag på återbuket när precis varenda kotte är där låter ju riktigt trevligt...