1 december

Sådär ja. 1a december är här. Julmånaden. Äntligen. Efter sommaren är slut tycker jag att det kan bli julmånad på en gång, så man slipper skiten emellan. 

Premiär för julkalendern också. Vi kör ju en kalender som är blandad med småsaker, som julrelaterade saker och lite smågodis, och aktiviteter. Aktiviteterna är inget märkvärdigt, det handlar mer om att vi ska göra något tillsammans. I år är några av aktiviteterna en spelkväll, en kvällspromenad med varm choklad efteråt, baka en kaka jag hittade som ser svingod ut osv. Vi har även en dag med badhusbesök och discobowling, men det är för att jag har kvar pengar att nyttja av min friskvårdspeng. 

Jag är nöjd med kalenderns upplägg och barnen brukar också uppskatta den, så det är roligt 🙂 


Idag innehåll paketen en skumtomte och ett uppdrag. Spännande...