Söndag

Vaknade till grått och trist, vilken kontrast om man jämför med den soliga dagen igår. Iofs gör det inte så mycket med grått och trist en söndag, det känns helt okej. 

Igår kväll körde jag igång ett långkok på högrev. Köttet fick småputtra hela kvällen och nu ska jag kasta ner lite rotfrukter och lök innan det puttrar vidare. Ikväll blir det köttsoppa med klimp och den är alltid godast när den stått ett tag, så att smakerna kommer fram ordentligt. 

Så idag ska jag pyssla med köttsoppa och småplock, och så ska Ian förmodligen iväg på kampsportskola. Ska ringa och kolla först om det är okej att han kommer. Han var ju med vid första tillfället sen blev han sjuk, så jag vet inte om han missat för många tillfällen för att kunna få vara med. 

Barnen har redan ätit sin frukostgröt och jag ska själv slänga i mig lite frukost framför nyhetsmorgon innan det är dags att köra igång med söndagslunket. I morgon ska vi tillbaka till förskola, skola och jobb och då vill man inte stressa sista hemmadagen.