Årens tårtor

När jag var liten gjorde min mamma dom finaste tårtor. Dom jag minns bäst är Pippi-tårtan och barbietårtan. Riktiga konstverk. 

Jag har tyvärr inte ärvt den där konstnärliga ådran och det grämer mig varje gång pojkarna fyller år och det ska vankas tårta. Men en gör efter sin bästa förmåga. Typ. 

Ian fyller 1 och då han var min Lillgroda så var det ju givet att det skulle vara en groda på tårtan. Jag hade dock prestationsångest och mamma ryckte in och skar till motivet. Tack gud för det. 

Ian 2 år älskade lastbilar av alla dess slag. 

När Ian fyllde tre kretsade hans liv runt spindelmaa. Såklart skulle han få en spidermantårta. Tack och lov att man kan beställa tårtbilder.

Vid fyra var det lego och Hulken som gällde. Googlade Hulkenlego och fick upp en bild som såg ut precis som denna, så den fick det bli. Krävdes teknik som en fyraåring och precis på min nivå 😂

Förra året hade jag noll fantasi, men ungen gillade godis, så det var ju vara att slänga på lite sånt 🤪 

Nu är det mycket monster truck som gäller, så tårtdekorationen var ett givet val.

Lille Ted 1 år och som den lilla Teddibjörn han var så fanns inget annat val.

Största hobbyn vid 2 år var att gräva i sandlådan. Sand på tårta är ingen höjdare, så sanden byttes ut till smarties. 

Snart är det dags för ytterligare en tårta och där har idén till dekoration varit klar i månader. Får väl se hur det går att omvandla idén till verklighet... 




#1 - - Merne:

Vilket kul inlägg! Den apar jag efter 😁 har verkligen noll fantasi just nu så blir inga inlägg.