Sjuk i onödan

En konstig dag blev det idag. Inatt började jag hosta, så tiiiidigt i morse ringde jag min chef. Han lät förvånansvärt glad över att bli störd så tidigt. Han sa att jag inte fick komma till jobbet och att jag skulle ringa för att få lämna Covidtest. 

Knappar in för att boka test, men läser en rad om att har man fått positivt på antikroppar inom dom senaste 6 månaderna så måste man ringa och först. Jag ringde och fick besked om att någon skulle ringa upp efter två timmar. När dom väl ringde mig sen så fick jag till svar att jag fortfarande har antikroppar och att jag är grön och inte får lämna nytt test. Och om jag inte får något annat än min hosta så kan jag jobba på måndag igen. Det tackade jag för. 

Ringde min chef och berättade vad som sagt och han tackade också för att vi ses på måndag igen. Vi har det lite kämpigt på jobbet nu, så manfall nu är ingen höjdare. 

Så en dag hemma i onödan blev det idag, kan man säga. Eller i onödan och i onödan. Jag fick en extra ledig dag med barnen, så det är jag tacksam för. Vi har kollat i garaget efter Basil Mus, vi var ner i källaren och hämtade upp lådan med adventsljusstakarna och fixade med dom. Och sen på kvällen åt vi middagen Ian beställt, pommes, karré, bea och vitlökssmör. När vi ätit drog vi fram chips och dipp och kollade på film. En riktig myskväll har vi haft ❤ 



#1 - - Renée :

Det är såna vuxenpoäng i att byta gardiner till jul 😍

Svar: I det fallet är jag megavuxen 😂 Blir så mysigt till jul med röda gardiner 😍
Lina