En era är över

När jag flyttade in här för sju år sedan så var fönsterblecken fulla med skit och en massa mossa. Han som bodde här innan mig hade nog aldrig rengjort dom sedan han flyttade in 1984. 

Jag har försökt ge mig på det hela och sprayat med olika medel och skrubbat, men mossan har likt förbannat suttit kvar. Helt omöjligt att få bort! 

Härom veckan såg jag något i en av städtipsgrupperna jag är med i på Facebook (japp, jag är med i såna fast jag är slarvigheten själv. Så länge man har ambitionen så är det inte kört), ett tips på hur man får bort det mest omöjliga. 

Blandade till häxbryggden i helgen och tänkte jag skulle testa. Sprayade, tog en skotte och gnuggade lite lätt. Det försvann!!! Mossan typ löstes upp och bara gled av! KOM OCH TITTA!!! ropade jag och tvingade alla inklusive katten att komma och beundra mitt skinande rena fönsterbleck. 

Hann inte med utanför pojkarnas rum. Hade inte tid att flytta bort deras skrivbord och vill helst inte knäcka skivorna genom att sitta på dom. Ska ta det så snart som möjligt. 

Helt sjukt. Sju års irritationsmoment är över. Vem är jag ens nu? 😂 

Sådär har det sett ut hela vägen. Hemskt. 

Titta skillnaden! 




#1 - - Renée :

Kan det vara ekotipsets blandning som alla hyllar? Ättika, vatten, diskmedel? Har alltid en sån flaska blandad i köket och använder lite överallt

Svar: precis!
Lina