Garageloppis

Förra sommaren pratade vi om att stå på bakluckeloppis, men det blev aldrig av och vi tog sikte på i sommar istället. Sen blev det ju som det blev med Corona och det har inte kommit igång någon bakluckeloppis. Tråkigt tyckte jag, som vill bli av med lite grejs. 

I förrgårkväll kom jag på den eminenta idén att vi kan ha loppis i vårat garage istället! Så smart ju. Dock är vårat garage en KATASTROF, så idag började jag städa där inne. Den gamla garageinnehavaren hade satt upp hyllor på väggarna och jag har inte brytt mig om dom alls sedan vi tog över garaget. Helt sotsvarta var dom. Men inte nu inte. Nu har jag skrubbat dom skinande vita och sopat klart nästan hela golvet. Två omgångar till återbruket har det blivit också. 

Nu är det dock färdigstädat för idag och det blir paus till i morgon. Då ska vi fortsätta sopa, men sedan är städandet klart. 

Veckan som kommer ska vi gå igenom grejer, se vad som ska sparas, vad som ska säljas och vad som ska kastas. Om allt går enligt planen så kör vi garageloppis nästa helg, men det beror väl lite på hur vädret är. Är det superfint så hänger jag nog hellre på stranden än att rensa.... men enligt väderappen så är ju chanserna till rensning rätt goda. 

En strålande vit hylla.