Dennis nya livsstil

Dennis har ju fått pre-diabetes (inte alls förvånande med allt skit han stoppar i sig) och kom från diabetessköterskan med råd om att lägga om kosten och gå ner i vikt. 

Blir sur på mig när jag påpekar att yoghurten han hetsäter på nätterna innehåller runt 600 kalorier och tycker att jag är dum i huvudet. Själv tycker jag mer att man är dum i huvudet när man inte ens försöker göra som man blir tillsagd, men det är väl bara jag det... 

Resultatet så här långt är i alla fall att jag som ska stötta Dennis i hans nyttiga leverne har gått ner i vikt, medan Dennis själv gått upp i vikt. Riktigt bra jobbat! Långt kvar till six-pack och bättre blodsocker märker jag.... 


#1 - - Renée :

Haha kan inte jag komma och bo med dig istället och få lite viktnedgång på köpet. Vi har diabetes typ 2 i släkten, känns inte som något som lockar 😬

Svar: Jag bara tjatar och tjatar om appen vi båda fixat, men han bara fuskar och fuskar. Om du också fuskar så får du inte bo här 😂 Blir lite frustrerad dock, då jag såklart vill att han ska hålla sig till pre-diabetes och inte vandra över roll "riktig" diabetes typ 2 😔
Lina

#2 - - Renée :

Ja det är väl tyvärr som med allt annat, man kan inte tvinga någon som inte vill göra en förändring själv. Hur surt det än är 😕 ibland gör ju tjat att personer blir mer anti också 😝 men svårt med beroendepersonligheter överlag, det är ju aldrig morötter och gurka man blir sugen på direkt 😂

Svar: åh..morötter och gurka täckt med dipp är ju dreggelvarninggott 🤤🤤
Lina

#3 - - Renée :

Haha ja men det är inte choklad direkt 😍