Nattsudd

Kan man inte sova kan man ju lika gärna förska göra någon nytta. Nu vet ni ju inte hur det såg ut tidigare, men hela soffan var full med kläder som skulle vikas in i pojkarnas och mina lådor. Och urvuxet skulle sorteras bort. Ja, det var ett jädra projekt att börja med, men nu är soffan och vardagsrumsbordet tömt i alla fall, så den delen av rummet ser ju hyfsad ut. 

I andra delen av rummet, nedanför fönstret ser det inte hyfsat ut. Där är det mer saker som ska gås igenom och rensas. Orkar inte. Inte idag i alla fall. Säkerligen inte i morgon heller. Förhoppningsvis någon annan dag. 

 
Och nej. Jag har fortfarande inte hittat en sån ram jag vill ha och hålet gapar tomt. Hur svårt ska det vara? Kollar loppisar och secondhand hela tiden, men utan att finna det jag söker. Typiskt.

Och nej. Jag har inte målat om än heller, trots att jag köpt färg. Det är så mycket som ska spacklas och så tror jag att vissa grejer måste slipas och jag tror det kommer vara för svårt för mig att få till, så jag orkar inte ens börja. 

När ska man orka allt egentligen? Känns som att min energi som skulle räcka hela livet redan har tagit slut. 





#1 - - Renée :

Vart ska ni måla om? 😊

Svar: Vardagsrummet, dom väggarna som syns på bilden. Den där som jag bodde med förut var inte så duktig på att bredspackla som han påstod, så det är därför jag drar mig för det..... 😂
Lina