Nygammalt i hallen

Woho! Ibland ska man ha flyt, så idag har väl jag haft mitt flyt för i år. 

Har varit lite irriterad på hallen, där jag hade en gammal ranglig telefonbänk. Skitbra så man kan sitta och ta på sig skorna, tänkte jag när jag köpte den för sex år sedan. Det är bara det att det aldrig någonsin har suttit någon och tagit på sig skorna på den där jädra bänken, istället har den varit en liggbänk för katten och sedan barnen kom har den varit begravd i mössor, vantar, overaller och allt möjligt skräp. En enda ranglig skräpsamlare med andra ord. 

Började fundera lite över om jag inte skulle försöka hitta en byrå att ha där istället, så man fick lite lådor att slänga ner alla mössor och grejer i. Kollade runt lite på blocket och tradera, men utan större framgång. Jäjä, ingen brådska. 

Så idag när vi hämtat Ian på dagis åkte vi förbi Brödet och fiskarna. Hade inget speciellt ärende, men tänkte att det kunde vara roligare att gå in och glo där än att bara åka hem. Och vad hittade Ian och jag där? En byrå! Inte riktigt en sådan jag hade tänkt mig, och lite repig och sliten. Men jag gillar ju repiga och slitna saker. Och 150 kronor. Det var så bra pris för en gedigen trämöbel, så den fick det bli! 

Gubbarna i affären bar ut byrån till bilen medan jag betalade och jag var lite nervös över vad Dennis skulle tänka när dom dumpade en byrå utanför bilen, där han och Ted satt och väntade. Tur var väl att han tog det med ro och inte sa så mycket när vi knölade in både byrån, vagnen och Ian i bilen. Han är tålmodig på det viset, att han låter mig hållas när jag kommer med mina braiga idéer 😁 

Nu står den här i hallen. Vår nygamla fina byrå. Full med mössor, vantar och halsdukar. 
Välkommen lilla vän. 


#1 - - Renée :

Perfekt med förvaring ju! Och cat-approved haha

#2 - - Mamsen:

Blev ju jättebra!

Svar: den som lägger något på byrån skall döden dö! 😂
Lina