Min räddande ängel på BVC

Alltså. Tove. Världens bästa. 
Ted har fått fula utslag som inte vill försvinna så i tisdags ringde jag BVC och fick en telefontid morgonen efter. 

När jag hade bokat tiden så blev jag osäker på om jag ens skulle vända mig till BVC eller till familjeläkaren, så då loggade jag in på min jobbmail och letade upp min älskade Tove och slängde iväg ett mail till henne. 

På eftermiddagen ringde hon och sa att hon blivit överraskad av att jag mailat. Jag bah: "Ja. Du kommer väl ansöka om kontaktförbud nu?" Haha! 

Så bestämde vi att jag skulle försöka med en annan metod på Teds utslag och så klämde hon in oss innan hennes första patient skulle komma idag. Så himla bäst. 

Innan vi la på så sa hon att om utslagen försvinner innan fredag så kan kan ringa och lämna ett meddelande om det så slipper vi komma. Jag bah: "om dom försvinner så letar jag rätt på din hemadress och kommer förbi, du bjuder på kaffe va?" 😂😂 och hon bah: "Det är så roligt att man kan skämta med dig!" 

Då Ted inte ser bättre ut så var vid dit i morse och nu har jag varit på apoteket och köpt en salva som vi ska smörja med ett tag. Så nu håller vi tummarna för att det ska bli bra. Inte kul att ha massa rött på rumpan, stackarn. 

Ian fick följa med oss, så han fick träffa Tove för första gången 😊 Så nu vet han vem han ska till på fyraårskontroll om några veckor. Slipper han vara så blyg då. Han visade glatt om både bilen han hade med sig och sin fina glugg som han är så stolt över.