Kickstart på veckan

I morse när jag vaknade ville jag mest typ dö. Ted hade vaknat en gång i halvtimmen hela jävla natten och jag var allt annat än pigg. 
Någon som var pigg vad Ted.

Någon som inte heller var pigg till en början var Ian. Han vaknade av lillbrorsans hallibaloo och sa trött att han ville sova mer.
- Du får sova hur länge du vill, sa jag.
- Får jag sova ända till i morgon? 
- Ja, det får du.
- Då kommer pappa undra varför vi aldrig går upp, fnissade Ian och sen var han pigg och kastade sig ur sängen. 

Jag mer hasade mig ur sängen, om man säger så. Jaja. Efter frukost packade vi in oss i bilen och skjutsade iväg Dennis. Han ville dock hänga med oss, så han var bara in och så hej och gick igen. 

Ian hade fått pengar i födelsedagspresent och vi hade lovat honom att han fick köpa vad han ville. Han ville köpa storlego, så vi åkte till Toys  R us. Där valde han en låda men var bekymrad över att pengarna skulle ta slut. 
- Men om pengarna tar slut, så har jag ju inga pengar kvar att handla för sen. 
- Nej, men så är det. Om man handlar för alla pengar man har, så tar dom slut och då kan man inte handla mer. 
Dagens ekonomiskola 😊 

Han var i alla fall jätteglad för sitt inköp och har byggt och grejat nästintill hela eftermiddagen. 

Nu på kvällen har jag försökt plugga lite, kommer få klart hemtentan i morgon, men dom andra uppgifterna kommer jag inte hinna med. Tur att dom inte ska lämnas in. Tänker göra dom i efterhand i alla fall, så att jag har koll på allt innan det är dags för sluttentan i december. Om det nu går att få koll på allt. Det är rätt mycket att ha koll på. Tur man inte ska kunna allt utantill. Då hade jag varit körd 😂