Snart äre dags

I veckan fick jag erbjudande om förskoleplats för Ted. Mailet kom när jag satt på lektion och jag fick ett hugg i magen. Ska min bebis snart börja på dagis? 😐 Han är ju så mammig (och jag är Tedig), hur ska det gå? Han är ju så liten. Nu ska han ju inte börja förrän i april, men ändå. Han kommer vara liten då med.

Det som gjorde mig glad över det hela är att han fått plats där Ian går. När han föddes var det redan otroligt många barn som stod i kö (det är en privat mycket populär förskola) och det var många med syskonförtur som också stod i kö, så när Ted var två veckor gammal så sa dom redan då och det var osäkert om Ted skulle få plats. Jag har varit inställd på att få lämna Ian där och sedan lämna Ted på ett annat dagis innan jag drar iväg till jobbet, så att han fick en plats är ju verkligen toppen! 

Min lilla skrutt. Första april alltså. Då börjar allvaret.